MOBİL OYUNLARININ İNSAN YAŞAMINA ETKİLERİ

Günümüzde çocukların yetiştirilmesi ile ebeveynlerinin ebeveynleri tarafından yetiştirilme biçimleri arasında bir fark vardır. Bu farkın ana nedeni yeni bilimsel buluşlardır. Bu icatlardan biri akıllı telefon, yaklaşık altı ila on inç büyük ekranlı cep telefonları ve ne zaman isterse onu eğlendirebiliyor. Çekiç Thor'a olduğu gibi, bir cep telefonu sahibine aittir. Bir kişi cep telefonundan uzaktayken felç olur.

Video oyunları, icadından bu yana her zaman listenin başında yer alan eğlence kaynağıdır. Geriye bakarsanız, çok uzakta değil, sadece on yıl önce, insanlar büyük PC'lerde video oyunları oynarlardı. Ardından, oyun istasyonları ve X kutuları video oyun dünyasını ele geçirdi. Şimdi cep telefonları, herkesin elinde, önde geliyor.

Mobil oyunların insan yaşamlarını nasıl etkilediğini inceleyebiliriz. Video oyunları oynamaya daha eğilimli olan yaş grubunun kaba tahmini 10-25'tir. Dünyanın gerçekleri hakkında çok az bilgiye sahipler. Bu, bir insanın etrafta dolaşarak ve toplumun diğer üyeleriyle etkileşime girerek, dünyadaki şeylerin nasıl olduğu hakkında çok fazla deneyime sahip olabileceği yaştır. Video oyunları akran ilişkilerini etkiledi. Zamanlarının çoğunu ekranlarda oynayarak geçiriyorlar. İletişim becerilerini etkileyen sosyal sorunların çözümünde neredeyse hiç yer alamıyorlar.

Örneğin, mobil oyun türlerinde herhangi bir sıkıntı yoktur; dövüş, atış, spor, uçuş simülasyonu, makyaj oyunları ve ameliyat oyunları. Bu tür oyunlar çok bilgilendirici olabilir ve çocuklara önceden bilgi sağlayabilir. Sürüş oyunu oynayan bir çocuk örneğini ele alalım. Çocuğun gerçek bir sürüş deneyimi olmadığını varsayalım. Tabii ki, bir video oyunu oynamak, grafikler ne kadar iyi olursa olsun gerçek hayat hissini veremez, ancak arabalar hakkında birçok şey öğrenir. Benzer şekilde, insan anatomisi hakkında büyük miktarda bilgi veren ve oyuncuyu kan gözünde kıvrılmaması koşuluyla gerçek bir doktor gibi hissettiren ameliyat oyunları.

Video oyunlarının dezavantajları, avantajlarından oldukça yüksek. Video oyunlarının tüm kötü etkilerinden feragat edilemez. Bu video oyunlarını oynayan bir çocuk, video oyun modundan kendini sallayamaz. Örneğin, oyunlarda trafik kurallarına uymamakta veya oyun geliştiricileri oyunlarını daha eğlenceli hale getirmek için buna bakmamaktadır. Bu çocuk gerçek bir araba sürdüğünde, çocukluğunda oynadığı ve oyunda sürdüğü kadar pervasızca sürdüğü bu oyunu kafasının arkasında oynuyor.



2 Yorumlar

  1. Sanki bir çeviri yazısı mı okudum ben?

    YanıtlayınSil
  2. Bir anne olarak bu oyunları çok sevmiyorum ama şu an herkes bunun esiri yani bunun dışında kalabilmek öyle zor ki, oldukça olumsuz yanları olduğunu da düşünüyorum. Belki daha farklı daha yararlı olabilecek tecrübelere dayalı şeyler olsa??? Çocuklara bişeyler katan ama malesef vur-kır-öldür başka birşey yok.

    YanıtlayınSil

Yorum Gönderme

Yorumlar

Daha yeni Daha eski